Kundehistorie
Ruths Hotel i Skagen ønskede nyt payoff og indhold
Ruths Hotel havde ansat Peter Christian Bühlmann Jensen som administrerende direktør. Hans job var at få rettet op på en noget svingende økonomi – og efter kort tid, var både han og hotellet på rette kurs.
Samtidig ønskede samme Peter Christian at udtrykke stedets værdi som andet end ‘bare’ at være et eksklusivt hotel i Gl. Skagen. Derfor ringede han til OLESEN IDE&TXT. Opgaven lød på at udvikle et payoff, altså en kort sætning, som var nem at huske, var ærlig, brugbar og kunne bruges ifm markedsføringen af hotellet fremover. Derudover lød opgaven på at udvikle en kampagne som byggede videre på stedets visuelle identitet.
Et payoff skal beskrive udbytte ved at samarbejde med en virksomhed
Jeg troppede derfor op hos min gode ven og samarbejdspartner Per Tiedemann, som tidligere havde hjulpet mig med grafik til andre opgaver. Men først skulle den hårde nød med at kommunikere værdien knækkes – og dernæst skulle den præsenteres for hotellets internationale bestyrelse og derfor på engelsk. Og det var jo en udfordring ift. den kreative proces med at skabe en kort stram sætning, der på max syv ord, der genfortalte stedets værdier. De syv ord er kutyme i reklamebranchen, når der skal udvikles payoffs.
Det ligger i vores natur
Valget faldt, efter nogle dages research og tankevirksomhed på et begreb, der både kunne betyde noget rent fysisk ift. hotellet og dets beliggenhed samtidig med, at begrebet også fortalte om stedets mål og værdier ift. personalets adfærd. På engelsk hedder det IT’S ALL IN OUR NATURE og oversat til dansk er det DET LIGGER I VORES NATUR. Og sætter man RUTHS HOTEL ind foran begge sætninger, giver det fin mening.
Skal det være ekstra professionelt ift. ideer, indhold, tekster, pressemeddelelser og mere af samme skuffe, ringer vi altid efter OLESEN IDE&TXT.
Peter Christian Bühlmann Jensen, direktør
It's all in our nature
Bestyrelsen var også enige, og efter præsentationen af værdiordene, rejste de sig op og klappede. Og så bukkede jeg. Efterfølgende udviklede vi, den gode hr Per fra Hjørring og undertegnede, så det konkrete oplæg, som kan beskues og beundres herunder.
Tænk engang at være så heldig at få lov til at være med til at markedsføre et af landets dejligst beliggende hoteller, som ovenikøbet laver fantastisk mad, har nogle herlige medarbejdere og en rimelig rar direktør. Og tænk så engang at få lov til at lave det hele i samarbejde med den dygtige AD’er Per Tiedemann fra Tiedemann Grafisk i Hjørring.