Fortællinger fra virkeligheden

OLESEN IDE&TXT fortæller her om sine tydelige ideer, koncepter, indhold, budskaber og tekster, der bliver set, forstået og handlet på.

Hold hvad du lover, når du skriver tekster.

Hvis du påstår, at du leverer kvalitet, skal du også levere kvalitet. Gør du det modsatte, får du stryg. Og stryg er netop hvad jeg giver en konkurrent i dette indlæg, som ikke er for sarte sjæle, men til gengæld tilegnet dem, som har mod nok til at blive rykket væk fra deres faste overbevisninger. Og se det er jo et løfte der nødvendigvis må undersøges nærmere. Så hvad venter du på? Se at få det læst.

Jeg trænger sådan til at blive udfordret i/af et nyt netværk

Et lille indlæg på LinkedIn hvor budskabet var, at jeg søgte et nyt og anderledes netværk fik en absolut overvældende modtagelse. Derfor er dette blogindlæg et slags svar på samt en indbydelse til et uforpligtende møde (hvor jeg dog hader begrebet uforpligtende). hvor alle interesserede kan dukke op og give deres besyv (så havnede vi pludselig midt i 50'erne) med. Velkommen. læs og bliv vis. Mvh Jan

Spol frem til biljagten* og fang din modtager med det samme

Dine budskaber skal virke her og nu. Ingen har tid til sludder og vrøvl. Heller ikke dig. Men du læser alligevel videre. For du bliver lokket af indholdet. Du er blevet nysgerrig, fordi du vil gerne vide mere om, hvordan god og tydelig kommunikation kan skabe mere succes i din virksomhed. Og det er slet ikke så svært – du skal bare fange din modtager fra begyndelsen af med en direkte og tydelig tekst.

Skriv moderne – Skriv tydeligt

Hvor ville meget være lettere, hvis vi skrev til hinanden, som vi taler til hinanden. Altså lige ud af posen, landevejen eller hvor, vi nu vil hen med det, vi fortæller.

God reklame er reklame der virker

En helt almindelig strøgforretning kan blive et brand, der er kendt for nogle helt unikke værdier. Det gælder alle typer af virksomheder, enkeltpersoner og grupper. Det handler blot om at definere hvem man er og hvad man vil.

Skriv så dine kunder forstår hvad du siger

At være kendt for noget kræver målrettet indsats i al kommunikation, ellers bliver du og din virksomhed opfattet som utydelig og i værste fald slet ikke set. Læs her og få gode inputs til, hvorfor du skal skabe tydelighed i dine budskaber, og oplev hvor meget nemmere det bliver at kommunikere med din omverden.

Kan man søge efter en grafiker på de sociale medier?

Du søger en god grafiker. På LinkedIn. Det har nogen liket. Så nu kan jeg se det i mit nyhedsfeed. Så meget kan jeg forstå. At du søger en god grafiker. Og nu er det ude i det åbne, nu er det offentligt og på de sociale medier. Jeg forstår altså, at du søger – for jeg forstår godt, hvad det at søge betyder. Så langt – så godt.