Kundehistorie

Historien om hvordan Scheelsminde blev til Familien Bühlmann

Scheelsminde, Nr. Vosborg, Svalegaarden, Victors Madhus, Hjorths Hotel, Aalborg Airport Hotel, Mad på Hjul og Mad på Job. Vidt forskellige afdelinger under samme organisation. Men alle med behov for at udtrykke sig individuelt og samtidig fremstå som et samlet brand. Men det hele begyndte med en helt anden udfordring nemlig teksten til en jubilæumsbrochure.

Scheelsminde skulle fejre 50 års jubilæum

Den oprindelige opgave var et ønske om at få lavet indhold til Hotel & Restauration Scheelsmindes 50 års jubilæumsskrift ultimo 2009, som samtidig var startskuddet for de nye forpagtere Danni og Anemette Bülmann Jensen. Så snart de havde fået styr på hverdagen, henvendte de sig igen til OLESEN IDE&TXT for en snak om fremtidig markedsføring. Nu var det deres tur til at sætte personligt præg på historierne om det nu 50 år gamle familieforetagende.

“Vi drømmer om at få et mere moderne udtryk i vores markedsføring, lige nu er det et misk mask af forskellige inputs fra forskellige udbydere – kan du hjælpe os med det?” Sådan lød det fra de nye forpagtere, nu var det min tur til at komme med inputs.

”Her lugter af brun sovs og gæsterne bestiller kun begravelser.

Sagt i 2010 af Danni Bülmann, direktør Scheelsminde.

Strategisk kommunikation fremfor tilfældige 'gode' ideer

 Udgangspunktet var en række vidt forskellige – og vildt tilfældige, eksisterende annoncer, flyers m.m, som alle ‘talte om’ afsender og ikke havde fokus på modtager. Det ville vi gøre noget ved, vi ville skabe en troværdig historie om Scheelsminde og de tilhørende andre virksomheder i familien. Samtidig var det også en udfordring, at virksomhedens navn og identitet også skulle være organisationens identitet.

Efter at have præsenteret en konceptuel beskrivelse af de strategiske muligheder inkl. en række kreative forslag, tog OLESEN IDE&TXT fat i den mere praktiske del af opgaven i samarbejde med Per Tiedemann, Tiedemann Grafisk i Hjørring, som hjalp med at skabe en ensartet identitet på tværs af organisationen.

På den måde sikrede OLESEN IDE&XTXT i samarbejde med Tiedemann Grafisk, at Hjorths Hotel i Kandestederne, Svalegaarden i Hasseris, Scheelsminde i Aalborg, Nørre Vosborg ved Holstebro, Victors Madhus i Nørresundby, Aalborg Airport Hotel plus en række services som Mad på Job og Mad på Hjul over tid fik det samme ensartede udtryk samt en fælles historie udtrykt i en kort payoff: Vi gør det med liv og sjæl.

Siden er det blevet til et væld af konkrete opgaver som brochurer, annoncer, websites, outdoor, magasiner og meget mere.

Hej Jan
Tusinde tak … den sad lige i skabet. Vi ses.

Danni Bühlmann, Direktør

Masser af opgaver og løsninger

Samarbejdet mellem OLESEN IDE&TXT, Tiedemann Grafisk og Familien Bühlmann har siden været on/off så ind imellem ligge vi stille og til andre tider har vi travlt. Måske er det fordi, at det strategiske udgangspunkt for de forskellige løsninger var så grundige og gennemarbejdede, at konceptet holder den dag i dag.

Se venligst et udpluk af de mange forskellige oplæg, forslag, ideer og konkrete løsninger i nedenstående galleri.

Det har været utroligt spændende at være med på Familiens Bühlmanns rejse ift. at skifte udtryk og dermed re-positionere samt introducere virksomhedens mange afdelinger – nye som eksisterende i et fælles udtryk. Som underleverandører til denne proces har OLESEN IDE&TXT i samtlige opgaver – udover dygtige og flittige Per Tiedemann fra Tiedemann Grafisk, også samarbejdet med flg.: fotograf Peter Halskov, Ultimate Web / Ultimize m.fl.

OLESEN IDE&TXT løser alle typer af kommunikationsopgaver. Ønsker du en god ide, en skæv overskrift, en ny strategi for din kommunikation, skal du have rykket nogle varer ned af hylderne, drømmer du om at få lavet en stærk film, et radiospot, en annoncetekst, ide til et online-banner, indhold til et website – jamen hvad venter du på? Ring, skriv, råb – så kommer jeg gerne forbi evt. sammen med en god partner eller 5 til en forpligtende snak.