Content, indhold, storytelling og andre fine fortællinger
I de sidste par måneder er jeg løbet ind i en række opgaver, hvor afsender ønsker at fortælle noget nyt og andet om sin virksomhed end bare skryde med rå fakta, påstået kvalitet og gratis parkeringspladser. Med andre ord møder jeg mange, som er på udkig efter en god fortælling, der kan krydre alle de ellers så kedelige og intetsigende ord, der normalt er i spil, når virksomheden skal kommunikere.
Jan Olesen om content, Indhold, Kommunikation, storytelling, Tekster & Tydelighed
Prøv at vende det hele på hovedet. Måske skaber du en helt ny og langt mere interessant fortælling om din virksomhed.
Jan Olesen, OLESEN IDE&TXT
maj 30, 2017
Hold hvad du lover, når du skriver tekster.
Hvis du påstår, at du leverer kvalitet, skal du også levere kvalitet. Gør du det modsatte, får du stryg. Og stryg er netop hvad jeg giver en konkurrent i dette indlæg, som ikke er for sarte sjæle, men til gengæld tilegnet dem, som har mod nok til at blive rykket væk fra deres faste overbevisninger. Og se det er jo et løfte der nødvendigvis må undersøges nærmere. Så hvad venter du på? Se at få det læst.
Jeg trænger sådan til at blive udfordret i/af et nyt netværk
Et lille indlæg på LinkedIn hvor budskabet var, at jeg søgte et nyt og anderledes netværk fik en absolut overvældende modtagelse. Derfor er dette blogindlæg et slags svar på samt en indbydelse til et uforpligtende møde (hvor jeg dog hader begrebet uforpligtende). hvor alle interesserede kan dukke op og give deres besyv (så havnede vi pludselig midt i 50'erne) med. Velkommen. læs og bliv vis. Mvh Jan
Kæft, trit og retning skader ikke din kommunikation
Tænk hvis du med noget så bagudstræbende som begreberne kæft, trit og retning kunne booste din virksomheds kommunikation? Måske er de, altså begreberne, slet ikke så ubrugelige, som vi går og tror - i hvert fald ikke, hvis man lige kigger dem en ekstra gang efter i sømmene og funder ud af, hvad de også kan betyde. Nysgerrig, så klik og læs her ...
Lav bedre indhold og kommuniker stærkere til dine målgrupper
Dine tekster - som jo er en vigtig del af dit indhold og content, virker langt stærkere på din målgruppe, hvis du fanger det problem, de er kommet for at få en løsning på. Derfor skal du skrue ned for tung fakta og i stedet skrue helt vildt meget op for den gode fortælling - den fortælling, som rammer blidt i hjertet, giver stærke billeder og lyst til at agere.
Al samtale er blot med til at holde handling på afstand.
Følg bloggen nu mens tid er.
Man ved aldrig, hvornår det er for sent.