Tydelige tekster løser problemer
Vælg ord og begreber, der betyder noget for din målgruppe, som de kender og forstår – og som tydeligt beskriver udbyttet ved at handle med dig. Hvis dit budskab er at hjælpe, skal du give konkrete bud på, hvordan du kan hjælpe. Dine læsere behøver ikke forstå din baggrund, dine kompetencer osv. for at modtage din hjælp. Derfor skal du fortælle dem, hvad de skal gøre, hvordan de skal gøre det osv. Og du skal skrive klart og tydeligt, bruge almindelige ord, hverdagssprog, skriv som du taler – lad være med at opfinde sære omveje og underlige fagord, som ingen alligevel forstår. Og når du har skrevet din tekst, lavet dit indhold, dit content, skal du få nogen til at læse det – og få dem til at fortælle dig, om dit indhold løste deres problemer.
Jan Olesen om Kommunikation & Positionering
Er du ligeglad med hvor du skal hen, er det også lige meget hvilken vej, du vælger …
... siger Filurkatten til Alice i Eventyrland, da hun spørger ham, hvilken vej hun skal vælge.
Hold hvad du lover, når du skriver tekster.
Jeg trænger sådan til at blive udfordret i/af et nyt netværk
Kæft, trit og retning skader ikke din kommunikation
Lav bedre indhold og kommuniker stærkere til dine målgrupper
Lad nu være med at fortælle de samme ligegyldige historier, som dine konkurrenter gør.