Spol frem til biljagten* og fang din modtager med det samme
Du har et godt tilbud. Det vil du gerne fortælle. Desværre har nogen fået bildt dig ind, at man altid skal henvende sig høfligt til andre. Man kan jo ikke bare være direkte. Derfor hiver du violinen ned fra væggen og filer løs med en eller anden sød fortælling. I stedet for at spole frem til biljagten og fange din modtagers opmærksomhed med det samme.
Jan Olesen om Brand, Branding, Kommunikation, Positionering, Tekster & Tydelighed
Spild ikke din modtagers tid på en masse tomgangssnak. Spar på kreativiteten og spyt kun ud med det vigtigste budskab.
* Cut to the chase
Cut to the chase oversættes ofte med; get to the point without wasting my time. Udtrykket stammer fra den amerikanske filmbranche og henviser til, at en film gerne skulle skæres, så publikum ikke kom til kede sig med for lange dialoger osv. At de i stedet skulle underholdes med spænding, slagsmål, biljagter osv.
Udtrykket ‘At spole frem til biljagten’, stammer fra tiden med VHS maskiner, hvor specielt yngre mænd ikke gad spilde tiden på actionfilm, hvor der blev brugt lidt for lang tid på fingerflet, kærestefnidder og kyssescener og derfor spolede fastforward frem til de mere adrenalinfremkaldende scener i filmen, hvor der blev kørt virkelig stærkt.
Hold hvad du lover, når du skriver tekster.
Jeg trænger sådan til at blive udfordret i/af et nyt netværk
Kæft, trit og retning skader ikke din kommunikation
Lav bedre indhold og kommuniker stærkere til dine målgrupper
Al samtale er blot med til at holde handling på afstand.