Vær tydelig i dine budskaber og bliv husket

Beskriv dine produkter og ydelser, så de bliver revet ned af hylderne og flået ud af din butik og/eller dit varelager. Væk følelser, skab behov, løs problemer og tal i øjenhøjde til dine modtagere. Vær tydelig – både online og offline – og gør det indlysende for dine kunder at forstå, hvorfor de skal vælge dig frem for dine konkurrenter.

Din tekst og dine beskrivelser betyder hele forskellen

Der går en mand. Der går en ældre mand. Der går en ældre mand i et jakkesæt. Direktør Jensen går og smiler i sit nye Armani jakkesæt.

Kan du se forskellen? Fra blot at beskrive en ukendt person, giver teksten – via signaler og identitet værdi, så personen skiller sig ud fra mængden og bliver tydelig

Du er ikke den eneste på markedet

Det er så nemt at forsvinde, for der er så meget, der er ens. Det gælder i høj grad også, når man taler om virksomheder, produkter og ydelser. Derfor er det er vigtigt at skille sig ud, især når man ikke er den eneste på markedet.

_pha3722

Hellere være kendt for noget godt
end slet ikke være kendt.

Gør det nemt for dine kunder at vælge dig

Bliv kendt for noget. Det gør det nemmere for dine kunder at vælge lige netop dig, dit produkt eller dine ydelser mellem alle de andre (gode) tilbud derude. Find ind til den der forskel, som adskiller dig positivt fra alle dine konkurrenter og som gør det nemt, at få øje på dig. Og huske dig. Nogen gange ligger det lige for, andre gange kræver det hårdt metodisk arbejde at finde den lille forskel.

Jamen så er det da heldigt, at du kan få kvalificeret hjælp til at skrive tekster, som kan skille dig ud og få skabt dig en solid position i såvel dit marked som i dine potentielle kunders bevidsthed. Det eneste du skal gøre er at finde en kvalificeret tekstforfatter konceptudvikler med markedsindsigt og styr på strategisk kommunikation. Lyder det ikke dejligt nemt?

OLESEN IDE&TXT udvikler tydelige ideer, koncepter, indhold, budskaber og tekster, der bliver set, forstået og handlet på. Og som fungerer optimalt i forhold til formål, målgrupper og media. Både offline og online – til mennesker og maskiner.

Klik og bliv mere tydelig
This is custom heading element

Hold hvad du lover, når du skriver tekster.

Hvis du påstår, at du leverer kvalitet, skal du også levere kvalitet. Gør du det modsatte, får du stryg. Og stryg er netop hvad jeg giver en konkurrent i dette indlæg, som ikke er for sarte sjæle, men til gengæld tilegnet dem, som har mod nok til at blive rykket væk fra deres faste overbevisninger. Og se det er jo et løfte der nødvendigvis må undersøges nærmere. Så hvad venter du på? Se at få det læst.

Jeg trænger sådan til at blive udfordret i/af et nyt netværk

Et lille indlæg på LinkedIn hvor budskabet var, at jeg søgte et nyt og anderledes netværk fik en absolut overvældende modtagelse. Derfor er dette blogindlæg et slags svar på samt en indbydelse til et uforpligtende møde (hvor jeg dog hader begrebet uforpligtende). hvor alle interesserede kan dukke op og give deres besyv (så havnede vi pludselig midt i 50'erne) med. Velkommen. læs og bliv vis. Mvh Jan

Kæft, trit og retning skader ikke din kommunikation

Tænk hvis du med noget så bagudstræbende som begreberne kæft, trit og retning kunne booste din virksomheds kommunikation? Måske er de, altså begreberne, slet ikke så ubrugelige, som vi går og tror - i hvert fald ikke, hvis man lige kigger dem en ekstra gang efter i sømmene og funder ud af, hvad de også kan betyde. Nysgerrig, så klik og læs her ...

Lav bedre indhold og kommuniker stærkere til dine målgrupper

Dine tekster - som jo er en vigtig del af dit indhold og content, virker langt stærkere på din målgruppe, hvis du fanger det problem, de er kommet for at få en løsning på. Derfor skal du skrue ned for tung fakta og i stedet skrue helt vildt meget op for den gode fortælling - den fortælling, som rammer blidt i hjertet, giver stærke billeder og lyst til at agere.

Al tale er bare med til at holde handling på afstand.